måndag 27 juli 2009

you fed my curious side



ligger i sängen med datorn i knäet (déja vu-upplevelse) med magen full av sushi (déja vu2)
och funderar över vuxenvärlden. tycker inte riktigt om att vuxenlivet verkligen betyder jobbajobbajobba och räkna ner dagarna till helg.

just nu finns det inget jag saknar så mycket, som februari-mars-april-maj. framförallt arbetslösheten som jag genomled med min finaste genom att springa varje morgon, tävla om vem som klarade av kakförud längst (straffet var hårt om man misslyckades!), repa varje eftermiddag, dricka öl (...) i sängen, gå ut varje kväll, hamna på de mest fantastiska ställena; pete&babyshambles på neo, vår första gaykväll på la java, aftersport på truskeltorsdag, ponystep, guerrisol och INTEINTEINTE att förglömma, den bästa tiden i mitt liv, hur ytligt det än låter; fashionweek. (en vecka av visningar med backstagepass, champagne och macarons, och jag har aldrig känt mig så kort&tjock i hela mitt liv, men det gör inte så mycket.)

det är konstigt hur det kommer sig att man hittar vänner som blir viktigare än allt annat, på en plats flera timmars flygresa från den plats man trodde var det tryggaste i världen. fast samtidigt är det säkert helt naturligt; man dras till likasinnade.
men jag har aldrig känt mig så ensam, trots att jag vet att jag kan ringa när jag vill, som när de åkte.

(kom hem, kom hem, kom hem)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar