söndag 5 juli 2009

goodbye (part two, maybe three)

idag åkte hon. den andra av mina nordlingsystrar.
och jag fick de finaste avskedsgåvor man kan tänka sig:
en guldmask, en kattmask, två svart masker, en gigantiskt tändare, en regnkappa, en galge, tre böcker, färgpennor, ett läppglans, tre batterier, en seglarmössa och en fotboll.
det faktum att lillasyster och den vakande modern också åker, om mindre än en vecka, och att daddy ligger totalt utslagen och har sovit i ett dygn, enbart vaknat för att fråga om jag ska iväg och ta danslektioner, gör mig till ensammare än ensammast.
min familj åker härifrån, en efter en. tillslut kommer det var jag och den vakande modern, sittandes i hennes takvåning, med alla fönster öppna, pimplandes billigt flasköl, kedjerökande och sjungandes på de mest melankoliska låtar man kan tänka sig.
alternativt kommer daddy förvandla mig till en ännu större junkie, iochmed med sorgsna uppsyn och att jag vill göra allt för att bli glad igen.

and all the memories of the pubs and the clubs and the drugs and the tubs we shared together will stay with me forever.
(och nej, jag kommer aldrig tröttna på den textraden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar