söndag 27 december 2009

bara för att jag älskar listor

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
fick heltidsjobb/fasttjänst
2. Höll du några av dina nyårslöften?:
hade jag ens några?
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?:
tack och lov nej
4. Dog någon som stod dig nära?:
nej
5. Vilka länder besökte du?:
sverige (tre gånger!) och holland, plus att jag passerade genom belgien och tyskland!
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?:
en lägenhet värd sitt namn
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?:
11 februari (day of love)
8. Vad var din största framgång 2009?:
att jag bekämpade språkbarriären och blev vuxen (eller nej, jag är alltid KID)
9. Största misstaget?:
alldeles för många
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?:
två influensasvängar
11. Bästa köpet?:
min iphone
12. Vad spenderade du mest pengar på?:
cigaretter och alkohol... (fan va tragiskt)
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?:
alla nya människor jag träffat (ingen nämnd, ingen glömd)
14. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?:
mgmt-kids, empire of the sun-walking on a dream, zeigeist-(hela albumet the jade motel), the cure-just like heaven, m.i.a-paper planes, hästpojken-caligula, markus krunegård-jag är en vampyr (även om det kanske var mer hösten-vintern 2008), prodigy-smack my bitch up.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?:
bästa året i mitt liv, now you do the math.
16. Vad önskar du att du gjort mer?:
tagit vara på tillfällen
17. Vad önskar du att du gjort mindre?:
blivit upprörd för småsaker
18. Hur tillbringar du julen?:
normalt sett: med familjen i lilla svenska hålan. i år med taiwanesisk middag och glasstårta. och jobb.
19. Blev du kär i år?:
kärare än jag någonsin varit.
20. Favoritprogram på TV?:
tittar ju inte på tv.
21. Bästa boken du läste i år?:
eftersom jag är retarded så blir svaret män som hatar kvinnor
22. Största musikaliska upptäckten?:
zeigeist (tack lillis)
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?:
önskade mig ingenting, fick ett par plommonlila skinnahandskar&ben&jerry-glass
25. Något du önskade dig men inte fick?:
en hund.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?:
åt sushi med tove, försökte gå ut, men allt var stängt (hade fest med 20talstema tre dagar innan istället)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?:
att tove, matilda, anna, karin och anna hade stannat hos mig.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?:
n'importe quoi... men överlag mer rockigare och underligare än innan. (andrea crews-klänningen kan väl förklara)
29. Vad fick dig att må bra?:
min frisör
30. Vilken kändis var du mest sugen på?:
heath ledger, (what's up with dead people!)
31. Vem saknade du?:
linnéa
32. De bästa nya människorna du träffade?:
petsy, julian, bianca, xavier, daphnée, jos, chris, nicolo, kat, marion, stephane (glömde säkert någon)

1 kommentar: