söndag 2 augusti 2009

you wanna meet donald?





det finns två platser som förvandlar vuxna människor till barn: badstränder på sommaren och nöjespaker.

så, natten till torsdag när jag kom inramlande hemma, stelfrusen och full som skam, låg det en lapp på bordet "you wanna go tomorrow? wake me up at 9!". läste inte mer, utan somnade innan huvudet hade träffat kudden. torsdagmorgon väcktes jag av "COME ON NOW, WE'RE GOING TO DISNEYLAND!"
sagt och gjort. tog förortståget till ändhållplatsen och blev tio år för en dag.
åkte bergodalbana, tog kort med kalle anka, åt glass&godis, åkte mer bergodalbana, provade utklädningskläder, tittade på fyrverkerier och åkte bergodalbana.
vanligtvis spyr jag lite, bara jag tänker på bergodalbanor, men han lugnade mig: "grejen är, att det är inomhus, och det är kolsvart, så man ser inte någonting."

men det bästa var, utan tvekan, att gå längs med main street och äta ben&jerryglass i våffla.


1 kommentar: